Siden du leser dette, så vil vi tro at du er en av dem. Flere og flere virksomheter henvender seg til animasjon for å annonsere sine produkter, tjenester og konsepter av mange forskjellige grunner. Animasjon blir stadig viktigere i underholdning og kreative næringer. Det er et selvsagt virkemiddel innen film, TV, spill og reklame. Samtidig øker bruken av animasjonsfilm innen andre næringer, som for eksempel, helse, samferdsel, militære teknologier, oljeindustrien og undervisning. Arkitektur og ingeniørkunst oversettes spesielt godt med animasjon, noe som gjør det mulig for mannen i gata å forstå tekniske tegninger. Dette er i mange situasjoner helt nødvendig for at du i det hele tatt skal komme deg videre i prosessen av å realisere dine konsepter. Ved å kombinere designferdigheter og kreative prosesser med teknologi kan man skape oppslukende animasjonsfilmer rettet mot ditt publikum, og det funker vel så godt på sosiale medier som i en presentasjon for investorer.

Animasjon er et salgsverktøy som jobber for deg, selv når du ikke er på jobb.
Verdien av en gjennomarbeidet animasjonsfilm med riktig fokus og formidlingsevne, presentert i de riktige kanalene er for mange enda undervurdert. Men vi vet at det funker. For de som gjør dette riktig kommer alltid tilbake for mer.

Skill deg ut i mengden, engasjer dine kunder, forbedre SEO, imponer kunder i salgsmøter og tiltrekk deg oppmerksomhet på messer og andre eventer. Spar tid og penger ved å hjelpe ditt publikum å forstå ditt produkt, og utvid rekkevidden av kundegruppen din med animasjonsfilm.

Animert infografikk lar bedrifter skape måter å trene ansatte på eller produsere rapporter og informasjon til interessenter på en engasjerende og informativ måte. Komplekst innhold kan vises på en lettfattet måte som huskes lengre. Disse kan også brukes i e-post til klienter for å dele informasjon på en kul og morsom måte, eller brukes som hovedattraksjon på din landingsside.

Undersøkelser viser en sterk økning i bruken av animasjon i reklame, noe som betyr at flere og flere bedrifter oppdager at animasjon jobber bra for å selge, forklare og trene. Uansett nøyaktig bruk, er animasjon et av de kraftigste kreative verktøyene vi har, og vi bør fortsette å bruke det som en form for å knytte mennesker sammen, øke engasjement og salg. Hvis du ikke lager animasjonsfilmer for virksomheten din, går du mest sannsynlig glipp av et potensiale som vil ta virksomheten din til neste nivå. Det har vi opparbeidet oss mange erfaringer og eksempler på.